close

因為好久沒發文了所以決定把以前翻譯的歌詞拿出來用,不過有時間的話也會繼續發關於歌詞翻譯的文。

中文是千宵草本人翻的,所以翻的爛請見諒。

我自認英文不算太差啦(笑)

 

English Cover by Lizz Robinett

中文翻譯by 千宵草(中文部分為本人翻譯有誤請見諒。如需轉載、引用請先告知。)

 

—————

Hide and Seek

 

Ding Dong

叮咚

I know you can hear me

我知道你聽的到我

Open up the door

打開門吧

I only want to play a little

我只是想玩個小遊戲

 

Ding Dong

叮咚

You can't keep me waiting

你不能再讓我等待了

It's already too late

你嘗試逃跑

For you to try and run away

也已經太晚了

 

I see you through the window

我透過窗戶看見了你

Our eyes are locked together

我們的視線交會

I can sense your horror

我可以感覺到你的恐懼

Though I'd like to see it closer

所以我想近一點欣賞

 

Ding Dong

叮咚

Here I come to find you

我來找你了

Hurry up and run

快點跑吧

Let's play a little game and have fun

讓我們來玩個好玩的小遊戲吧

 

Ding Dong

叮咚

Where is it you've gone to?

你在哪裡?

Do you think you've won?

你認為你已經贏了嗎?

Our game of hide and seek has just begun

我們玩的捉迷藏才正要開始

 

I hear your footsteps

我聽到了你的腳步聲

Thumping loudly through the hallway

迴盪在走廊裡

I can hear your sharp breaths

我可以聽得到你急促的呼吸聲

You're not very good at hiding

看來你不是很擅長玩捉迷藏

 

Just wait, you can't hide from me (I'm coming)

等著瞧,你躲不過我的(我來了)

Just wait, you can't hide from me (I'm coming)

等著瞧,你躲不過我的(我來了)

Just wait, you can't hide from me (I'm coming)

等著瞧,你躲不過我的(我來了)

Just wait, you can't hide from me

等著瞧,你躲不過我的

 

Knock Knock

咚咚

I am at your door now

我現在正在門外

I am coming in

我進來嘍

No need for me to ask permission

可沒有必要經過你的批准

 

Knock Knock

咚咚

I'm inside your room, now

我現在正在你的房間裡

Where is it you've hid?

你躲在哪裡呢?

Our game of hide and seek's about to end

我們的捉迷藏即將要結束了

 

I'm coming closer

我正在接近

Looking underneath your bed but

看看你的床底下,但

You're not here, I wonder

你不在這裡,可是我好奇

Could you be inside the closet?

你會在衣櫥裡面嗎?

 

Ding Dong

叮咚

I have found you

我找到你了

 

Ding Dong

叮咚

You were hiding here

原來你躲在這裡

Now you're it

現在換你當鬼

Ding Dong

叮咚

Finally found you, dear

終於找到你

Now you're it

現在是你當鬼

Ding Dong

叮咚

Looks like I have won

看來是我贏了

Now you're it

現在你是鬼了

Ding Dong

叮咚

Pay the consequence

接受懲罰吧

 

Ding Dong

叮咚

Looks like I have won

看來是我贏了

Now you're it

現在你是鬼了

Ding Dong

叮咚

Pay the consequences

接受懲罰吧

arrow
arrow

    千宵草 發表在 痞客邦 留言(4) 人氣()