close

這裡是一次發兩篇文的千宵草!

應為之後可能又會隔超久才發文,所以一次多發點嘍!

這首歌也是在電視上聽到的,大概是在講父母感情不和的事情,雖然我家非常和樂融融,但我的同學們也是有許多是單親或父母常常吵架的,令我感觸頗深。

 

作詞/作曲:Sasha Alexandra Artourovna Yatchenko / Henry Allen / Danny Silberstein

演唱:Sasha Sloan

中文歌詞:千宵草

英文歌詞:千宵草

校對:千宵草

(如需轉載、引用請先告知)

 

致 漸漸長大的我們

 

—————

Older

I used to shut my door while my mother screamed in the kitchen

我常常關起門來當媽媽在廚房裡吼叫

I'd turn the music up, get high and try not to listen

我調大了音量 試圖麻痺自己不去聆聽

To every little fight, 'cause neither one was right

那些爭吵 但沒有人是對的

 

I swore I'd never be like them

我發誓我不會成為這樣的大人

But I was just a kid back then

但當時的我終究只是個孩子

 

The older I get the more that I see

我漸漸長大 也看清了更多

My parents aren't heroes, they're just like me

我的父母並不是英雄 他們也是普通人

And loving is hard, it don't always work

愛情難得 但終究不是萬能

You just try your best not to get hurt

只是盡你的全力 不去受傷

I used to be mad but now I know

過去的我或許會生氣 但我現在明白

Sometimes it's better to let someone go

有時候最好的方法就是放手

It just hadn't hit me yet

只是當時還不明白

The older I get

直到我長大

 

I used to wonder why, why they could never be happy

我常常疑惑 為什麼他們總是不開心

I used to close my eyes and pray for a whole 'nother family

我閉上雙眼 祈禱著能有更好的家庭

Where everything was fine, one that felt like mine

所有事物都完美 我也能活的像自己

 

I swore I'd never be like them

我發誓我不會成為這樣的大人

But I was just a kid back then

但當時的我終究是個孩子

 

The older I get the more that I see

我漸漸長大 也看清了更多

My parents aren't heroes, they're just like me

我的父母並不是英雄 他們也是普通人

And loving is hard, it don't always work

愛情難得 但終究不是萬能

You just try your best not to get hurt

只是盡你的全力 不去受傷

I used to be mad but now I know

過去的我或許會生氣 但我現在明白

Sometimes it's better to let someone go

有時候最好的方法就是放手

It just hadn't hit me yet

只是當時還不明白

The older I get

直到我長大

 

The older I get the more that I see…

直到漸漸長大 我才看清更多

arrow
arrow

    千宵草 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()